Textos

Hogyan menekülhetünk?
Hogyan menekülhetünk meg a közelgő haragtól, amely az emberiségre vár? Lehetséges-e nem csak túlélni, hanem a béke és a biztonság egy olyan helyen élni, ahol béke és biztonság van? Igen, lehetséges, de...

Az egyik dolog, ami az embereket nagyon sújtja, az a biztonság hiánya. És ez nem csak a bűnözés és a bűnözés növekedése miatt van így, hanem azért is, mert még a nemzetállam által gyakorolt igazságszolgáltatási rendszer is kiforgatja a törvényt és az igazságszolgáltatást, sőt, még azzal is szembe megy, amit maga a nemzetállam állapított meg követendő iránymutatásként az emberek között felmerülő kérdések és konfliktusok megítélésekor.

Mindezt előre látva Isten megalkotta azt az alkotmányos alapot, amely alapján a bíráknak ítélkezniük és igazságot tenniük kell.

Az Isten által megfogalmazott irányelv pedig biztonságot nyújt és garantálja, hogy akik ezt gyakorolják, megmenekülnek az ítélete elől. Nem csak ezt, hanem egy másik életet is kapnak, ahol azok, akik megmenekülnek, félelem és rettegés nélkül élhetnek.

És ez az Isten által meghatározott szabály az ő törvénye, a dekalógus. Tökéletes Törvénynek nevezi, amely tökéletessé tesz mindenkit, aki gyakorolja. Zsoltárok 19:7. Mert ez Jézus egyik irányelve. Ld:

"Legyetek tehát tökéletesek, ahogyan a ti mennyei Atyátok is tökéletes". Máté 5:48.

És Isten kegyelme, amely ezt a kegyelmet meg tudja adni nekünk, az ő igazságosságán alapul, lásd:

"hogy amint a bűn uralkodott a halál által, úgy uralkodjék a KEGYELEM az ÖRÖKKÉVALÓSÁG által, amely az örök életre vezet Jézus Krisztus, a mi Urunk által". Róma 5:21.

Figyeljük meg, hogy Isten kegyelme nemcsak az Ő igazságossága, azaz az Ő törvénye által uralkodik, hanem ez az örök életre is vezet. Valójában egy másik szöveg is megerősíti ezt, ld:

"És tudom, hogy a te parancsolatod az örök élet. Ezért bármit mondok, pontosan úgy mondom, ahogyan az Atya mondta nekem". János 12:50.

Ezért mondja a Szentlélek:

"hogyan menekülhetnénk meg, ha nem vesszük komolyan ezt a nagy üdvösséget? Először az Úr hirdette meg, de azután megerősítették nekünk azok, akik hallották". Zsidókhoz írt levél 2:3.

"Legyetek óvatosak, és ne tagadjátok meg, hogy hallgassatok arra, aki beszél. Mert ha azok, akik nem voltak hajlandók hallgatni arra, aki isteni módon figyelmeztette őket a földön, nem menekültek meg, még kevésbé menekülünk meg mi, ha elfordulunk attól, aki a mennyből figyelmeztet bennünket." Zsidókhoz írt levél 12:25.

Guarulhos SP, 2024.02.17.

Oli Prestes
Misszionárius
oliprest
Enviado por oliprest em 17/02/2024


Comentários


Imagem de cabeçalho: raneko/flickr